FUEL PRESSURE REGULATOR
aktuális téma
http://injector.com/fuelregulators.php Egy oldal a sok közül ahol ilyen cuccokra költhetjük a pénzünket. Olyan verdákba érdemes beletenni amik már eleve átestek valmi kissebb nagyon hergelésen...... Egy biztos: A benzinyomást tudjuk állítgatni a szerkezet beépítésével, mert az injektorok nem azt a nyomást kapják amit az AC elő tud állítani hanem csak kissebbet, a többit egy gyári szerkezet vezeti vissza a tankba.... Tapasztalatokat véleményeket vánánk azoktól is akiknek már ilyen van a gépükbe építve.... köszi
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
na csak erre voltam kiváncsi
mert ha visszaolvastok akkor ebből indult a vita,hogy ez mit csinál.
én is ugyan ezt mondtam úgyhogy ennyi.
amúgy már van ilyen autóban(nem az enyémben) és műxik úgyhogy nekem nem kell ennél több.
mert ha visszaolvastok akkor ebből indult a vita,hogy ez mit csinál.
én is ugyan ezt mondtam úgyhogy ennyi.
amúgy már van ilyen autóban(nem az enyémben) és műxik úgyhogy nekem nem kell ennél több.
Nyomásemeléshez a membrán nyomórugóját kéne erősíteni. Az állíthatóknál egy csavarral lehet összenyomni ezt a belső rugót. Vagy szétszeded (amelyiket szét lehet) és alátétekkel összébb nyomod a rugóját.
Elolvastam, azt írják, hogy pontosan olyan, mint ami gyárilag az autóban van, csak gyorsabban reagál a szívóső nyomásának változására. (Tv-shopos duma)
"On acceleration from standstill the Power Boost Valve fuel pressure will increase at 1.7 times the standard rate."
Tehát 1.7-szeres a gyorsasága a standardhoz képest. A standard valahol 0.1 sec körül van, tehát ez kb 0.06 sec körül emelné a nyomást. A gyakorlatban a szűk keresztmetszet inkább a vékony vákumcső, inkább az korlátozza a hirtelen változásokat. A leírásban ijsztgetnek a szegény keverékkel. Ha utánaszámolsz, pl 5000 RPM-nél 0.1sec alatt 8-at fordul a motor. Ez alatt (egy négyhengeres négyütemű motor) egy hengerében 4 gyújtás történik. Ennyi idő alatt semmilyen dugattyú nem fog számottevően melegedni, nemhogy megolvadni. Ez a hirtelen padlózásnál történő hirtelen nyomásnövekedésre igaz csak. Szívómotornál. Turbósnál a nyomásnövekedés (realtív 1 bar fölött) nincs olyan gyors, hogy bármelyik nyomásszabályzó ne tudná követni. Szóval ez egy teljesen korrekt, jó nyomásszabályzó, de az égvilágon semmit nem nyújt többet, mint egy gyári.
Turbósításnál természetesen ha a gyári nem bírja a nagyobb nyomást, vagy az átfolyást, akkor mindenképpen indokolt lehet egy ilyet beszerezni. De ha már van egy másik, ami tudja az említett paramétereket, ez a szabályzó semmivel sem nyújt többet.
"On acceleration from standstill the Power Boost Valve fuel pressure will increase at 1.7 times the standard rate."
Tehát 1.7-szeres a gyorsasága a standardhoz képest. A standard valahol 0.1 sec körül van, tehát ez kb 0.06 sec körül emelné a nyomást. A gyakorlatban a szűk keresztmetszet inkább a vékony vákumcső, inkább az korlátozza a hirtelen változásokat. A leírásban ijsztgetnek a szegény keverékkel. Ha utánaszámolsz, pl 5000 RPM-nél 0.1sec alatt 8-at fordul a motor. Ez alatt (egy négyhengeres négyütemű motor) egy hengerében 4 gyújtás történik. Ennyi idő alatt semmilyen dugattyú nem fog számottevően melegedni, nemhogy megolvadni. Ez a hirtelen padlózásnál történő hirtelen nyomásnövekedésre igaz csak. Szívómotornál. Turbósnál a nyomásnövekedés (realtív 1 bar fölött) nincs olyan gyors, hogy bármelyik nyomásszabályzó ne tudná követni. Szóval ez egy teljesen korrekt, jó nyomásszabályzó, de az égvilágon semmit nem nyújt többet, mint egy gyári.
Turbósításnál természetesen ha a gyári nem bírja a nagyobb nyomást, vagy az átfolyást, akkor mindenképpen indokolt lehet egy ilyet beszerezni. De ha már van egy másik, ami tudja az említett paramétereket, ez a szabályzó semmivel sem nyújt többet.
Érdekelne akkor,hogy szerinted ez mit csinál?(mert nyomást nem igazán emel igaz?)
http://www.fuelsystem.co.uk/pbv.htm
http://www.fuelsystem.co.uk/pbv.htm
Igen, mert ha benzinmotorról van szó, akkor jobban szeretek abszolút nyomásokkal számolni (meg könnyebb is ). Viszont sokan nem szeretik ezt, azért tettem világossá.
Vazeg,mint ha csak a Gépjárműszerkezettan tanáromat hallottam volna.Ö is mindig ilyen szakkifejezéseket haszál (pl.:környező légnyomáshoz viszonyított relatív nyomás).
Naszóval. Úgy látom gatyába kell rázni ezt a témát,mert sok a félreértés. Az injektor ki-és bemenete között mindig azonos nyomásnak kell lenni, azért, hogy az ECU ne legyen félrevezetve. Így akármennyi is a nyomás vagy vákum, azonos ideig nyitva tartva az injektort azonos benzinmennyiség kerül be az égéstérbe. Mivel az injektor kimenete a szívócsőben van, ezért ennek a nyomásával arányosan kell változtatni a benzinnyomást. Pl. 3bar névleges benzinnyomásnál ha alapjáraton pl. -0.6 bar a vákum akkor a benzinnyomás 2.4 bar lesz. Ettől az injektor továbbra is 3 bar nyomást lát, és ugyanúgy működik mint vákum nélkül. Ugyanígy ha pl 1.1 bar turbonyomás van, akkor 4.1 bar benzinnyomásnál működik ugyanúgy az injektor.
Igy biztosítható, hogy minden nyomásnál azonos legyen a benzin mennyiség ás a porlasztás minősége is.
Minden érték amit itt leírtam a környező légnyomáshoz viszonyított relatív nyomás.
Igy biztosítható, hogy minden nyomásnál azonos legyen a benzin mennyiség ás a porlasztás minősége is.
Minden érték amit itt leírtam a környező légnyomáshoz viszonyított relatív nyomás.
Ezt is Ulrich tanitotta???
Hi All!
A nyomásszabályzókon azért van vákumcső, hogy legyen ami szabályozza a nyomásszabályzót...Alapjáraton nem kell akkora nyomás, a nagyobb vákum rugó ellenében nyitva tartjaa szelepet. Padlógáznál sokkal több anyag kell, kisebb a vákum, rugó elzárja a szelepet, nő a nyomás...( 3 bar -os
ü.a. nyomásszab. padlónál 3 bar, alapjáraton kb. 1.5 körül.) A jobbfajta NY.SZ. turbos autokon vákumnál levesz a 3BAR-bol tolteskor meg ráad pluszban...
egyébként nem túl drágák 100-150$ között mozognak...Remélem nem tűnök túl okosnak, csak értek valamennyit hozzá...
Egyéb kérdés??
A nyomásszabályzókon azért van vákumcső, hogy legyen ami szabályozza a nyomásszabályzót...Alapjáraton nem kell akkora nyomás, a nagyobb vákum rugó ellenében nyitva tartjaa szelepet. Padlógáznál sokkal több anyag kell, kisebb a vákum, rugó elzárja a szelepet, nő a nyomás...( 3 bar -os
ü.a. nyomásszab. padlónál 3 bar, alapjáraton kb. 1.5 körül.) A jobbfajta NY.SZ. turbos autokon vákumnál levesz a 3BAR-bol tolteskor meg ráad pluszban...
egyébként nem túl drágák 100-150$ között mozognak...Remélem nem tűnök túl okosnak, csak értek valamennyit hozzá...
Egyéb kérdés??
Bárcsak ilyen egyszerű lenne ... Az idő pénz nekem meg egyik sincs.
De úgyis meg kell látogassuk egy barátunk Sopronban vmikor a télen, úgyhogy könnyelmű ajánlatot tettél
De úgyis meg kell látogassuk egy barátunk Sopronban vmikor a télen, úgyhogy könnyelmű ajánlatot tettél
de ha elolvasod amit írnak(FSE)akkor tudod miről beszélek és nem én találtam ki!
barátom,
akkor miért van a szabályzón vákumcső???
nem azért hogy a fordulatszám(vagy nyomás)függvényében szabályoz??
és ha szabályoz akkor bizony van "felépülés" is nemde?
akkor miért van a szabályzón vákumcső???
nem azért hogy a fordulatszám(vagy nyomás)függvényében szabályoz??
és ha szabályoz akkor bizony van "felépülés" is nemde?
Igen, a sajátomban, ami a lakásom alatt van! Ne raktározz te semmit, ülj be abba a turbós izébe, azt gyere egy "üzemlátogatásra"
Azt mondják, Magyarországon nincsenek távolságok! Én pl. soproni vagyok!
Munkábajárós stressztől megkímélt!
Gépműhelyben melózol? Asszem elraktározom az infót, hátha késöbb jól jön, ha nem gond
Bocs, kissé megkésett a válasz...
Na, szerintem annyira nem kell azt a nyomást állítgatni, egyszer belövöd, azt kész! Azért meg minek cipeljek magammal egy olyan vekkert? Ráadásul hogy várjam el egy ilyen nyomásmérőtől, hogy pontosan mérjen, ha örökké ott vibrál benn a motortérben? Na meg ilyen helyre nem éppen a pontos műszereket szokták beépíteni...
"T"-idomot meg talán egy jólfelszerelt gépész műhelyben lehet csináltatni, szigorúan méretre.
Gyártsak neked egyet?
Akkor mondjál méreteket!
Na, szerintem annyira nem kell azt a nyomást állítgatni, egyszer belövöd, azt kész! Azért meg minek cipeljek magammal egy olyan vekkert? Ráadásul hogy várjam el egy ilyen nyomásmérőtől, hogy pontosan mérjen, ha örökké ott vibrál benn a motortérben? Na meg ilyen helyre nem éppen a pontos műszereket szokták beépíteni...
"T"-idomot meg talán egy jólfelszerelt gépész műhelyben lehet csináltatni, szigorúan méretre.
Gyártsak neked egyet?
Akkor mondjál méreteket!
"hanem a nyomás "felépülését"teszi gyorsabbá"
Nyomás felépülés ?? Ez nem turbó barátom ott épül fel fokozatosan a nyomás.
Ha jó az AC-d akkor nem hiszem hogy van ilyen nyomás felépüléses "izémittudoménmicsodahogyishívják" benne, pláne hogy az AC jóval nagyobbat tud mint amit valójában az injektor megkap,
de lehet tévedek és igazad van.....
Másoknak mi a véleménye ?
Nyomás felépülés ?? Ez nem turbó barátom ott épül fel fokozatosan a nyomás.
Ha jó az AC-d akkor nem hiszem hogy van ilyen nyomás felépüléses "izémittudoménmicsodahogyishívják" benne, pláne hogy az AC jóval nagyobbat tud mint amit valójában az injektor megkap,
de lehet tévedek és igazad van.....
Másoknak mi a véleménye ?
Mondjuk akkor az a vagányabb amibe már be van építve a nyomásmérő szerintem.... látof mindig hogy mit állítgatsz.
A kérdésekre válaszolva nbem tudom hogy lehet rendelni de rengeteg hely van a netzen ahonnan hasonlót rendelhetsz, a németeknél is például.
Hogy mi is ez ? Hát ha visszaolvastok a fórumban akkor rájötöök szerintem ne ismételjük már el 1000 X ugyanazt.
Egyébként ezekkel a T-idomokkal is volt már vicces történetem egy péntek délután kellet sűrgősen keríteni egyet de sehol nem találtunk. De mindig megkérdezték hogy mihez kell.... Aztán a 36. ik Mihez kell kérdésre már egyszer azt válaszoltuk az eladónak hogy feldugom a seggembe és a másik két végét a két haverom szagolja ha eresztek egyet így osztozhatnak rajta.....
Van egy bolt miskolcon ahol ilyet lehet kapni (fémből) de ha ott elfogy akkor sehol nincs !!!! Miért van ez hogy ilyen egyszerű dolgokat nem lehet kapni mint egy fém T idom ? Nyitok egy ilyen boltot bazzzeg! T idom bolt bazzameg!
A kérdésekre válaszolva nbem tudom hogy lehet rendelni de rengeteg hely van a netzen ahonnan hasonlót rendelhetsz, a németeknél is például.
Hogy mi is ez ? Hát ha visszaolvastok a fórumban akkor rájötöök szerintem ne ismételjük már el 1000 X ugyanazt.
Egyébként ezekkel a T-idomokkal is volt már vicces történetem egy péntek délután kellet sűrgősen keríteni egyet de sehol nem találtunk. De mindig megkérdezték hogy mihez kell.... Aztán a 36. ik Mihez kell kérdésre már egyszer azt válaszoltuk az eladónak hogy feldugom a seggembe és a másik két végét a két haverom szagolja ha eresztek egyet így osztozhatnak rajta.....
Van egy bolt miskolcon ahol ilyet lehet kapni (fémből) de ha ott elfogy akkor sehol nincs !!!! Miért van ez hogy ilyen egyszerű dolgokat nem lehet kapni mint egy fém T idom ? Nyitok egy ilyen boltot bazzzeg! T idom bolt bazzameg!
A Malpassi-t spec. úgy állítod be, hogy bekötsz egy "T" elágazót a nyomásszabályozó elé, és arra kötöd rá a vekkert! Miután beállítottad a nyomást, már nem kell óra. Akkor "T" idom ki, és véglegesre összekötheted a nyomásszabályozót a rendszerrel!
A dolog külömben úgy szokott összeállni, hogy ugyebár első a pumpa, onnan megy a nyomóágban a benzin előre az injektorokig, majd az injektorok visszatérő vezetékében van beszerelve a nyomásszabályozó, ami meghatározza, hogy az injektorok felett felépült nyomás mely értékénél engedjen el a szabályozó, és engedje vissza a feles mennyiséget a tankba!
A dolog külömben úgy szokott összeállni, hogy ugyebár első a pumpa, onnan megy a nyomóágban a benzin előre az injektorokig, majd az injektorok visszatérő vezetékében van beszerelve a nyomásszabályozó, ami meghatározza, hogy az injektorok felett felépült nyomás mely értékénél engedjen el a szabályozó, és engedje vissza a feles mennyiséget a tankba!
Kedves n12turbo..!
Lehet erről a "cardomain.com"-ról kishazánkba rendelni cuccokat és ha igen, hogy?
Köszi!
Lehet erről a "cardomain.com"-ról kishazánkba rendelni cuccokat és ha igen, hogy?
Köszi!
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
én befecsi cserével emelek mennyiséget.