Venni egy régi bódét, felújítani-restaurálni, majd eltenni az utókornak, vagy ahogy mostanában mondják: nyugdíjalapnak, általános történet. Számomra kicsit érthetetlen, hogy valaki azért költ egy autóra rengeteg pénzt, hogy aztán a garázsban nézegesse, és a széltől is óvja. Én az a típus vagyok, aki ki akarja élvezni minden percét az autónak, és nem műalkotásként tekintek rá. Néha úgy érzem, hogy egyre kevesebb olyan figura van, mint én. Aztán találok pár képet, elolvasok egy cikket, és megnyugtat a tény, hogy vagyunk még páran olyanok, akiket az tesz boldoggá, amikor magas fordulaton üvölt a motor egy kanyargós hegyi úton.

Wolfgang Schuhbeck is ebbe a táborba tartozik. Nagyjából három évvel ezelőtt vásárolt egy leharcolt Mk1 GTI-t, ami születésnapi ajándék volt saját magának. Az autó leglátványosabb elemei, a hegyi versenyeket idéző szélesítések, amiket Classic Constructions from Saalfeld műhelyben újítottak fel, alakítottak át, hogy tökéletesen álljanak az autón. A Group 2 szett teljesen átrajzolja az autó formáit, és már állóhelyzetben is úgy néz ki, mintha szétvetné az erő. Az olyan korhű termékek, mint a Kamei hátsó szárny, az Auto-Plas „nelásskirács” vagy a Hella hűtőrács, tovább emelik az autó értéket. A Porsche, Signal Yellow fényezés pedig tökéletesen illik az autó karakteréhez. Egy ilyen autó alá nem lehet akármiket felcsavarozni, úgyhogy meg sem lepődünk, hogy a kerékjáratokban BBS RS 056 (elöl) és BBS RS 055 (hátul) felnik forognak, 8x16 és 9x16 méretben, 215/40 és 245/36-ös Toyo Proxes gumikkal szerelve. Mögöttük Golf 2 G60 tárcsafék lassítja az autót, az ültetésről és a stabil úttartásról állítható ST futómű gondoskodik.

A motortérben 1.8 literes, négyhengeres motor dolgozik, nagyobb, DX dugattyúkkal, 276°-os Schrick tengellyel, portolt hengerfejjel és Bonrath szívócsővel. Supersprint (4-2-1) leömlő és Powersprint   „A” csoportos kipufogórendszer gondoskodik arról, hogy már messziről lehessen hallani, ahogy a kanyarban érkezik az egyes. A teljesítményről nincs pontos adat, de 129+ lóerőt adott meg a tulaj. A motorhoz 5 sebességes, rövid váltó csatlakozik. Az utastérben Porsche ülések, USA hátsó bőr üléssor, Momo kormány és kockás tetőkárpit mellett, az átalakított „csöcsös” óracsoport jelenti a változást. Mit jelent az átalakítás az óracsoporton? A fordulatszámmérő 8000-ig, a sebességmérő pedig 260-ig van skálázva.

Wolfgang három év kemény munka után boldogan néz az autójára, és minden percet kihasznál, hogy valamelyik kanyargós úton megzavarja rendesen. Eddig már több 1000 km-t ment a kocsival, ami hobbiautótól nem rossz.

Katt IDE a további képekért! 





 

 

Forrás: vau-max.de