Itt még téligumival, mert február volt, és bent kibelezve az eleje kasznizás miatt, de ez meg nem látszik
Másodszor köszöntött be az autómnál a kipufogócsere ideje. Először egy évvel a megvásárlása után, mikor szinte az egész cucc széthullott keveset használtam az autót, mert hobbikocsinak indult. Ledobtuk róla a gyűjtőcsőtől az egész szedett-vedett sort, amely egy kisméretű első dobból, egy kávésdoboznyi szétrohadt (!) katalizátorból és egy irtózatosan nagy hátsó dobból áll mindez egy 2,7 literes motoron, amelyet így a bazi nagy végdob ellenére jól lefojtottak.
Szóval cserébe kapott egy végig kétsoros gyári rendszert egy sortosabb modellverzióról egy kibelezett katalizátorral átmenőcsövekkel, hogy ne legyen kondérhangja. Az eredmény jobb gázreakció, jobb gyorsulás. De most ez a hátsó dob is szétkorhadt. Elmentem kipufogóshoz háromhoz is -, de már nem foltoznak, és nem csinálnak egyedi dobot, mert macerás. Megvettem egy utángyártottat (Walker), de másnap visszavittem, olyan rondán nézett ki. Kínomban a neten keresgéltem és fékeztem a www.magnum.hu oldalon. Fontos volt, hogy a dob kettő-be kettő-ki szerkezetű legyen a kétsoros rendszer miatt, fontos volt, hogy mattfekete legyen, és fontos volt, hogy csak natúr két ordenáré átmérőjű fémcső legyen a vég, esetleg polírozva. Nem akartam túl hangosat se, itt három hangból lehetett választani és éljen a pénztárca, akciósan huszonezerért - a fentemlített rávaló hatvan pénz volt.
De rendelés előtt elmentem az angyalföldi beszerelőműhelyhez, hogy mégis lássak valamit. Végül nem ott, hanem egy barátomnál tettük fel a cuccot, amit előtte megrendeltem és oda szállítottak ki 4-5 nappal a rendelésleadás után. Szép kivitelű a dob, rozsdamentes acélból kívül, csak mivel feleakkora mint a gyári volt, felmerült a gyanú, hogy nem lesz túl csendes.Szóval megjött a dob, a kocsival aknára álltam, Tamás alámászott a legfontosabb eszközökkel flex, kalapács. Tőből levágta az előrehaladó két csövet ugyanis a hátsó dobból fixen kinövő két cső a középdobnál oldható, és a cső nem volt korhadt, viszont a dobot nem adták típusra szabva, úgynevezett univerzális faragd fel ahogy tudod típus. Régi dob lehullott, igazi szép korhadék.
Ezután beállítottuk az új dobot a kocsi alá tolva. Alátétnek jött ami kéznél volt, például benzineskanna némi löttyel, hogy legyen tétje a dolognak hegesztés közben. Beállítás lényege nálam, hogy a kipufogóvég egy síkban legyen a lökös szélével.
Tamás levitt magával az aknába szűzcsöveket, ebből helyben metszett ki toldást a dob és az eredeti csövek vége közé, mert a kisebb sportdob miatt akadt úgy 20 centi folytonossági hiány.
A csődarabokat fel is varrta a dobra, nem kímélve a védőgázt, ne rozsdásodjon majd a cucc szerencsére a balhátsó levételével volt elég hely hegeszteni, és azon melegében festeni is a friss csődarabokat.
Ezután jött a felfüggesztési pontok kialakítása a gyári pozícióba. Mérőszalagos mérés, laposvasból vágás és hajlítás után custom-felfüggesztők készítése, hegesztés a csőre, lefújás és felfüggesztés a gumiszemekre.
Az eredmény teljes siker, a végek fickósan tekintenek ki az autó alól, a dob és a csövek nem ütnek bele sehol a kaszniba, szóval nagy öröm.
És a hang . Csak mély morgást akartam, de bombázódübörgés lett belőle. Barátommal a kettes úton hallgattuk a hangját, telefon vonalban, és elhúzok mellette, ő pedig a lehúzott ablakba tartja a telcsit. Ütős, mintha egy Focke Wulf FW190A húzna át alacsonyan a BMW csillagmotorjával. Igazi hathengeres hang. Amit elölről se hazudtol meg valami egykettes buta zakatolása, mert tényleg sorhat dolgozik a nóziba.