Cikkünk fizetett hirdetés - [médiaajánlat]


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Meguntad régi, vagy elhasználódott üléshuzataid? Szeretnél egyedi kárpitozást? Nem találsz olyan univerzális huzatot, aminek a fejtámlája is passzol? Nem akarod többé a szövetet körömkefével mosni, helyette inkább a bőr nyújtotta luxusra vágysz? Egy megoldás van a lelki béke megteremtésére: kárpitoshoz kell fordulni!

A részleteket pedig az Astor Kárpitos Műhely vezetője, Vágusz Krisztián tollából olvashatjátok.

Egy tulajdonos autó-felújításba keveredett, és a lavina magával sodorta. Az első perctől világossá vált, hogy nem lehet megúszni a kárpitozást, felmerült a kérdés: mivel és hol? Az t tudta, hogy meg szeretné tartani az eredeti stílust, tehát csak a fekete szín jöhetett szóba. Az autót ráadásul addigi tulajdonosa zeneautónak használta ezért az oldalkárpitokon is több lyuk volt a kelleténél, hangszórókkal díszítve.

De akkor mi legyen? Elsőnek műbőrben gondolkodott, de látván a bőr szépségét végül is a bőrnél maradt. Belevágott a nagy munkába!

Aztán jött a második kérdés, ki készítse a kárpitozást? Az internetet hívta segítségül, ahol rátalált műhelyünk honlapjára, mely (elmondása szerint) látva a referencia munkákat szimpatikusnak tűnt. Ezúton köszönjük a bizalmat. Személyes találkozónk során elsőre kiválasztottuk a megfelelő bőrt, mely egy matt és egy fényes fekete kombináció lett. Az autó beszállításra került a műhelybe és a nagy munka megkezdődött.

Bemutatom hogy is ment a kárpitozás.

Az autókárpit-anyag felhozatal hazánkban nem erős, de szerencsére be tudjuk szerezni. A gyári anyagok szinte beszerezhetetlenek, lehet ugyan bútorkárpittal is dolgozni, de az igazi autós anyag sokkal strapabíróbb, ráadásul a textilre vékony szivacsréteg van sütve. Ha nem ilyen anyaggal dolgozunk, hanem például bőrrel, ezt a vékony szivacsot külön kell szabni és bedolgozni.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

De ne szaladjunk előre, az építkezés bontással kezdődik. Az ülést vasig szétszedtük és átnéztük, nincs-e törött rugó vagy rossz hegesztés. Kipróbáltuk, nem nyikorog-e a vázszerkezet, és működnek-e a mechanikai szerkezetek. Majd a lebontott eredeti kárpitból szabásmintát készítetünk.

Az eredeti bőrt a varrások mentén sziszifuszi munkával szétbontottuk, és ezeket a műbőr darabokat használtuk szabásmintának. Ha textillel dolgozunk a szabásnál figyelni kell a szálirányra, a simulásokra, bőr esetében arra, hogy a vastagabb részek a fokozottan igénybe vett felületekre kerüljenek. Az eredeti műanyag díszkéderek helyére díszvarrások kerültek.

A minta elkészítése és a szabás jó két napot vett igénybe, a varrás további hármat. Három-négy géppel varrtuk össze, mindegyik gép más-más feladatra való.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Ha bőrrel dolgozunk, ott nem lehet hibázni. Amit a varrógép kilyukaszt, az ott marad, nem lehet visszabontani, eltüntetni a varrásnyomokat, nagyon oda kell figyelni. Sokszor a textil mintája is megkeseríti a kárpitos életét, például egy csíkos üléshuzat összeállítását csak az ellenségünknek kívánjuk.

Ha kész a varrás, jöhet a behúzás, visszaszerelés. Persze ez előtt legtöbbször a szivacsot is rendbe kell hozni. A kiült, összeesett, eltorzult öntött szivacsot betétekkel javítjuk. A háttámláknak újra oldaltartást adnak, és egy vékonyka plusz szivacsréteget is kap, hogy szépen feszüljön az új huzat..

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Sokszor - például az oldalkárpitoknál - vékony polifoamot is használunk. Nem porlik, mint a szivacs, egyenletesebb felületet ad és jobban ragasztható. Egy ülés behúzása általában egy nap, de az ajtókárpitok előkészítése emészti a munkaórákat. Esetünkben teljesen új oldalkárpitokat kellet gyártani, mert szétvoltak törve és kivágva a hangszórók helye. Plusz egy-két nap, de megéri, ne higgyünk olyannak, aki azt mondja, hogy a régi, gumiszerű felületre rá lehet ragasztani.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A szőnyegek szabása a legnehezebb feladatok közé tartozik, ugyanis a gyárilag formára préselt szőnyeg helyett, sík szőnyegből kell kiszabni a megfelelő darabokat és a széleket leszegni. A napellenzőt a nulláról kellett kezdeni, az acél kereten kívül semmit nem tudunk felhasználni belőle, Teljesen új tömőanyagot kellett belerakni.

A tetőkárpit felragasztásához speciális, nagy hőállóságú ragasztót használunk, ugyanis a nyári napsütésben igen nagy hő-terhelésnek van kitéve.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Az ülések látszó vasszerkezetei teljesen el voltak rozsdásodva, ezért újra lettek fényezve.

Aztán az autó elkészült, a tulajdonos nagy megelégedésére, nem kevésbé legnagyobb örömünkre.

Üdvözlettel:
Astor Kárpitos Műhely
Vágusz Krisztián műhelyvezető

Web: www.carpitos.hu
e-mail: [email protected]
mob: 06-30-9791-059
tel: 06-34-710-209
fax: 06-34-710-300